روشن تاریک

مخابرات و واکنش به انتقاد از کیفیت اینترنت

کاربران گزارش هایی را در چند روز گذشته در این زمینه مطرح کردند که اختلال در سرویس های دانلود نامحدود مخابرات ایران بوجود آمده است.این در حالی می باشد که اختلال و مشکلی در سرویس های حجمی وجود ندارد.سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که پرسرعت مخابرات کشور بنابر قوانین رگولاتوری و قراردادی که با مشتریان منعقد شده است،ارائه می گردد.گفتنی است که گزارش هایی شبیه این اختلال در آخرین روزهای سال 95 و نخستین روزهای سال 96 هم گزارش شده بود.

معاون تجاری مخابرات منطقه تهران،کامران کاظمی در آن هنگام در واکنش به این مشکل اعلام کرد که اختلال موجود در سرویس های اینترنت نامحدود،به سرعت اغلب پایین این سرویس ها ارتباط دارد.بدین علت که این سرویس ها دارای سرعت ثابت اند و در هنگام خالی بودن شبکه هم کاربران قادر به استفاده از سرعت بیشتر نخواهند بود.نتیجتا،درصورتیکه ترافیک در شبکه با افزایش مواجه شود،مشترکان شاهد کاهش سرعت سرویس اینترنت خود خواهند بود.

حال،سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این موضوع گفته است که ارائه سرویس اینترنت ADSL به طور کامل با قوانین وضع شده از جانب رگولاتوری همخوانی و مطابقت دارد و بنابر قرارداد به مشتریان تجاری،عمده و خانگی ارائه می گردد.

محمدرضا بیدخام گفت که جایگزین سازی سرویس‌های اینترنت نامحدود با سرویس‌های حجمی،

محمد‌رضا بیدخام تأکید کرد: «سیاست شرکت مخابرات ایران طبق مصوبات رگولاتوری، جایگزین کردن سرویس‌های اینترنت نامحدود با سرویس‌های حجمی است.»

به گفته‌ی وی، ارائه سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران طبق قوانین حاکم از طرف کمیسیون تنظیم مقررات است و هیچ‌گونه کندی یا اختلال پیش‌بینی نشده‌ای در ارائه اینترنت پرسرعت وجود ندارد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*