روشن تاریک

رضایت محمود واعظی از وضعیت برقراری ارتباطات اربعین

، و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زائران حسینی از تخفیف های ارائه شده در تعرفه ارتباطی استقبال کرده اند،ابراز کرد: تخفیف ها باعث شد تا تماس مردم از ایران به عراق بیشتر باشد به گونه ای که طی مدت زمان دو هفته ای، بیش از ۷۳ درصد تماس ها صادره بوده که نشان دهنده استقبال مردم از تخفیف های ارائه شده است.

ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شامل بخش های دولتی و خصوصی در برقراری ارتباطات زائرین اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اذعان کرد:از اربعین سال گذشته ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات تشکیل و طی این مدت تلاش های زیادی صورت گرفت به نحوی که ظرفیت زیرساخت ارتباطی بین دو کشور بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

محمود واعظی اضافه کرد: همچنین نصب و راه اندازی بیش از ۸۰۰ کیوسک تلفن ثابت رایگان و بیش از ۱۰۰ سایت ثابت و سیار تلفن همراه و ۲۰۰ کیوسک وای فای در مسیر پیاده روی زائرین اربعین بخشی از فعالیت های صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعرفه مکالمات زائران ادامه داد: همچنین تعرفه ارتباطی را کاهش دادیم که از طرف جمهوری اسلامی ایران با ۵۰ درصد تخفیف مدنظر قرار گرفت و اجرایی شد به نحوی که ارتباط از ایران به عراق دقیقه ای ۵۵۰ تومان منظور شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تازه ترین آمار مکالمات صورت گرفته گفت: همین تخفیف باعث شد تا تماس مردم از ایران به عراق بیشتر باشد به گونه ای که طی دو هفته تعداد ۳۴.۶ میلیون مکالمه با زمان ۴۴ میلیون دقیقه برقرار شد که از این میزان ۲۵.۳ میلیون مکالمه با زمان ۳۱ میلیون دقیقه ارتباط از ایران به عراق بوده است که یعنی بیش از ۷۳ درصد تعداد تماس ها صادره بوده که نشان دهنده استقبال مردم از تخفیف ها است.

او عنوان کرد: البته به علت تراکم زائرین در مناطق خاص و عدم تکاپوی زیرساختهای ارتباطی کشور عراق، احتمال وجود اختلال در شبکه وجود دارد، ولی تمام تلاش ما کاهش این اختلالات و افزایش کیفیت ارتباطی بوده که به همین جهت از همه همکاران تشکر می کنم.

منبع:مهر

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*